Outdoormamas akcia vol.1 – Súľov

Prvá akcia Outdoormamas v Súľove bola jedným slovom ÚŽASNÁ. Zišli sme sa tam perfektné matky, s množstvom spoločných rysov a tém, o ktorých sme mali stále čo kecať a v ktorých sme si rozumeli. Naše veselé deťúrence, spolu úžasne vychádzali a navzájom vytvárali vlčie svorky, ktoré nás striedavo odbremeňovali a testovali.

Akciu som s Katkou v nedeľu odpálila veľkým štýlom Piňa Coladou …. bez alkoholu. V pondelok ráno sa k nám pridala Monika s malou Betkou a vyrazili sme na Súľovský hrad. Katina malá Adelka mala celý deň úplne iné plány: “Akože, kam sa trepeme? Veď motorka je v kempe!!” Cesta na samotný hrad je už celkom náročná, terén je strmý s rebríkmi a sypkou hlinou, ale dali sme to. Aj keď Katka s nosičom dávala kreácie ala Cirque du Soleil, a ja som sa s tým kolenom riešila ešte väčšie problémy. Decká fičali ako na preliezkach, mali z toho skôr srandu a dali to na parádu. Poobede ešte Súľovské lezecké skaly a poďho na polievku do Koliby pod skalami, ktorá v ten deň nevarila :D. Skoro sme s Kati zomreliiiii, ale tekutý chlieb vo forme kofoly to zachránil a dal nám silu doviezť deti do kempu živé.

V pondelok večer sa k nám pridala Lucia s Matúškom a Jonáškom. Hneď sme sa pustili do opekania a bezuzdného chľastania (t.j. jedna fľaša vína na štyri matky 😀 stačí nám málo). Debničku s (mokrým) drevom, podpaľačom a rožňami si môžete kúpiť v penzióne (5eur). Po uspatí detí sme sa vrhli na pijatiku – víno z jogurtových téglikov a najštipľavejšiu papriku na svete od Katky. Tá potom ostala ako pomsta pre mačky, ktoré prišli kradnúť zvyšky špekáčkov v noci.

Na druhý deň naša materská škôlka vyrazila smer Šarkania diera. Cestou sa k nám pridala Niki s 5-mesačnou Saškou, ktoré to kúsok pred finálnym výstupom našťastie otočili. Chodník k Šarkanej diere je úplná pohoda celý čas a potom vám to spočíta na záver šťavnatým výšľapom veľmi náročným terénom po voľnej šmykľavej hline, s oceľovými stupmi, a celkom hore aj rebríkmi. V hornej tretine sme zakotvili v malej jaskynke, nechali sme tam posádku a s Luciou sme so staršími vyrazili hore do diery. Cesta potom naspäť dolu s plnou poľnou bola riadny záhul. Naopak dojčenská fľaša môjho Maťulka to dala s prehľadom a s radostnými výskokmi zmizla v rokline navždy. Ten deň ale ešte neskončil a našu odhodlanosť preverila búrka s bleskami. Našťastie bolo teplúčko, takže to vôbec nevadilo, skôr sme mali malé riťky z tých bleskov. Hrmelo to okolo nás ako prestrelka v kine. Ešte v lese sme boli v kľude, ale potom sme potrebovali prebehnuť po lúke do Koliby. Ten pocit, ako keď vojdete do krčmy v najrozbehnutejšiej bitke a chcete prejsť k výčapu bez toho aby ste vyfasovali jednu dve.

Nakoniec sme riskli a bol nám dopriaty život aj výborné jedlo v Kolibe 😉 Večer k nám do kempu prišli ešte ďalšie dve odvážne maminy, inšpirované Outdoormamas, Naďka (+2) a Dagi (+2), ktoré si týmto dali premiéru stanovania s deťmi. Úsmev na tvári im nerozhodila ani (ďalšia) večerná búrka.

Posledný deň sme si vyšli na Zrakovú pyramídu, s babami sme sa rozlúčili a ja s Katkou sme pokračovali (niekoľko hodinovou) prechádzkou po lúkach a lesoch. Večer sme opekali slaninku, pili víno a zaháňali miestnu pažravú líšku. Bolo nám skvele. Štyri dni, každý deň túry, opekanie, deti, víno, smiech, plač, slnko, dážď, teplá sprcha (osamote!!! Najlepšia časť tohto podujatia bolo, že sme si strážili deti a mohli sa sprchovať úplne samé v sprche!!).

Kemp je super, taký jednoduchý, studená voda v umyvárkach, teplá v sprche, nie je toaleťák, ani kuchynka, ale je tam veľa rovného miesta, málo ľudí, pekné ohniská a lavičky, altánky (proti dažďu), v penzióne varia a raňajky za 4,5eur sú brutááálne veľké.

Ďakujeme dievčatám, že sa zúčastnili prvej Outdoormamas akcie a už plánujeme ďalšiu – máte sa na čo tešiť! 😉