Outdoormamas akcia vol.2 – Tatranská Lomnica – Vysoké Tatry

Keď sme s Katkou premýšľali nad ďalším Outdoormamas stretnutím, prvá a jasná voľba padla na Vysoké Tatry a presne smer Tatranská Lomnica! “Tie má každý rád” a navyše, z pohľadu samej matky s jedným a viac deťmi, je to už riadna VÝZVA! – presne niečo pre OUTDOORMAMAS ;). Bolo nás 9 matiek a 16 detí 🙂

Zarezervovali sme ubytovanie v Tatranskej Lomnici (vďaka Janke Lehotskej za perfektný tip), kúpili hromadné lístky na vlak (vďaka Evke Minarčiný) a už sa jelo. Cesta vlakom bola ….. MASAKER! 😀 … ale nie, bolo to super. Išlo nás 6 matiek a 11 detí. Staršie deti si spravili z vozňa dráhu Spartan Race. Stredné deti vozeň priebežne zaplavili omrvinkami, odpadkami, použitými plienkami, polámanými ceruzkami, kúskami rôznych jedál, kariet, papiera, a drobných hračiek. Maličké deti zase vozeň na striedačku plnili srdcervúcim plačom a nervóznymi matkami, snažiace sa ich nakŕmiť či uspať. A zvyšok vozňa priebežne voči tomu všetkému protestoval. Inými slovami, proste pohodová štvorhodinová cesta vlakom 😀

Nakoniec sme sa po dvoch prestupoch (!! omg, príšerné dačo, hlavne keď máte na chrbte 25kg, na hrudi ďalších 8kg a za ruku ďalšie dieťa. Už nám chýbali len lyže…. ) dostali do Tatranskej Lomnice – a spravili si úvodné foto! 😀

Do ubytovania 1. Máj, kde sme sa mali na najbližšie noci uchýliť, sme prišli už celkom vyťahané ako vechte, ale šťastné, že sme to dali. (Som si istá, že dievčatá mali v batohoch kadernícky fén a masérske lehátko … 😀 ). Ubytovanie, ktoré je vlastne detská škola v prírode, nás príjemne prekvapilo. Príjemný a nadovšetko ochotný manažér, jedlo ušlo (všetkým deťom chutilo naozaj), raňajky formou švédskeho stola, a ceny – bezkonkurenčné. Odporúčame toto ubytovanie všetky ako sme tam boli. Ideálne je si tam vopred zavolať (nie mail), pretože majú vybookované ubytovanie na pár mesiacov vopred (my sme mali ohromné šťastie).

Ďalší deň ráno sme si zvolili výlet zo Skalnatého plesa – smer sedlo Veľkej Svišťovky. Na Skalnaté pleso ide lanovka, čo je pre deti celkom fajn zážitok. Nezabudnite si Gopass (cena je o 2eura nižšia). Už zo samotného Skalnatého sú krásne výhliadky a možnosti vyžiť deti (Svištia dedinka) a vyžiť matky – bufety ;). Od plesa sa potom už začne stúpať na Huncovskú vyhliadku a potom už celkom náročným tatranským chodníkom až do sedla Veľkej Svišťovky. Chodník je náročný nielen prevýšením (330m), ale aj terénom – aspoň polovica cesty bola po veľkých skalách. S deťmi počítajte 3h hore a 2h dole.

Niektoré z nás sa priebežne oddeľovali, čo im ako dovoľovali možnosti šlapajúcich detí a nosencov, a vracali sa naspäť na Skalnaté. Väčšina skončila v polovici, pri prvom potoku. Decká šlapali úplne úžasne. Aj tie, čo neboli zvyknuté chodiť, alebo chodiť v náročných terénoch, dokonca aj tí menší 3,5 roční šlapali tak, že sme nechápali. Navzájom sa hecovali, podporovali, inšpirovali. A my matky sme nemuseli vôbec animovať, motivovať, presviedčať. Takýto detský kolektív (mali sme rozpätie od 3,5r do 6r šlapajúcich detí) sa úžasne potiahol sám. Takže sme mali konečne priestor na dospelácke reči a duševný oddych spojený s nádhernými výhľadmi a scenériami.

Pod posledné stúpanie do sedla sme vyšli 3 mamy s deťmi a do sedla som pre nedostatok času vybehla už len ja s Kamilkiným Samkom (6r), mojim Ďurim (4 a 3/4r) a Maťkom v nosiči (takmer 2r), a pred nami ešte jedna mama s dieťaťom v nosiči (1r) a jedna s dvojičkami (5r). Mali sme totiž obavy aby sme stihli lanovku naspäť, tak sme to doslova vybehli. Pár fotiek na vrchole a hneď sme bez oddychu utekali dolu. Týmto vzdávam obrovský obdiv týmto dvom chalanom, ktorí to vyšli, a zišli v šprintérskom tempe navyše bez oddychu, bez jediného slova, bez motivácie, bez zaváhania. Dokonca keď už unavený jeden či druhý spadol na tých náročných kameňoch, tak sme len pofúkali a šlo sa bez problémov ďalej. Respecta!

Vo Svištej dedinke sme sa potom opäť všetci stretli. Baby nás tam čakali, čo bolo super, lebo sme boli opäť jedna partia. Kávičku majú dobrú. Aj koláčiky a tiež pivo z plastovej fľaše chutilo 😉

Najlepšie na ubytovaní s polpenziou je polpenzia. Proste ten pocit, že prídeš z výletu o 18:00 a čaká ťa jedlo. Značka ideál.

Na druhý deň sa nám zatiahlo a hustá hmla prevaľujúca sa už pred domom nám dala najavo, že klzké vysokopoložené chodníky nebudú najlepšia voľba. Zvolili sme preto výlet na chatu Plesnivec. Vyrážali sme zo zástavky Kežmarské žľaby, kam sme sa dostali autobusom (asi 10 minút). Je to krásny lesný, nie úplne jednoduchý, tatranský chodník. Chodník je naozaj krásny a nemálo náročný nielen značným prevýšením (440m) ale aj vzdialenosťou 6,1km a podľa mapy 2,5h dospelej chôdze. Nakoniec, na moje veľké prekvapenie čo sa týka výkonu detí, to všetky deti dali až na chatu Plesnivec a väčšina aj cestu späť! 3,5h šliapania hore, s malými prestávkami. Opäť zamakala motivácia, vzájomná inšpirácia, a kecanie. Tie deti, čo deň predtým šlapali na Svišťovku, už bolo treba trochu slovne motivovať – a prišli na scénu rozprávky, príbehy, rozprávanie o dinosauroch a legu. Veľkou motiváciou boli aj pohľadnice s pečiatkami, ktoré mali sľúbené dostať na chate. Ďakujem Monike, že ich potom deťom kúpila a rozdala. Tá naša má čestné miesto na chladničke 😉

Chata Plesnivec je krásna, malá, útulná, a varia tu NESKUTOČNÉ PARENÉ BUCHTY! Ťažko bolestne sa nám z chaty odchádzalo (doslova, lebo nohy a hlavne nosiaci chrbát už aj trochu protestovali), ale cesta dole je vždy dlhá a hlavne otravná :D. Ešte cesta autobusom a pešo na ubytovanie a mali sme opäť dosť. Večery ale plné “bezuzdného chľastania” nás opäť postavili na nohy a debatné posedenia pod červeným stanom nebrali konca až do polnoci.

Ďalší deň sa počasie celkom pokazilo, čo bolo aj dobre, aby nás to nešklbalo sa trepať s deckami kdesi na Solisko, ale dali im už aj oddych trochu. Samozrejme, že niektoré z nás šklbalo viac, než bežný tik v oku, (mňa tento raz rozhodne nie, ja som v tom nevinne, že, Evi 😉 😛 ), ale tour de Starý Smokovec sa deťom skutočne páčil. Vymietli sme štyri detské ihriská, cukráreň, táckareň, vláčiky a dážď. Teda ten sme si užívali za oknami cukrárne s gučami torty v lícach, na rozdiel od niektorých, ktorí čakali pod malou strieškou na zastávke Pekná vyhliadka (že, Julka 😉 ). Každopádne sme si tento deň užili (unavené jak z výšlapu na Kriváň), a decká si odniesli zážitky aj z herničiek a sople (však, môj Ďuri 😉 ).

Posledný deň – piatok, už väčšina dievčat cestovali domov (vlakom opäť). Partia sa definitívne rozlúčila, ja som ešte ostala ďalšie 4 dni vo Vysokých a potom Belianskych Tatrách, ale o tom až nabudúce.

Ak to mám zhrnúť, tak táto akcia prekonala všetky moje očakávania a nebudem sa mýliť ak poviem nás všetkých. Stretnutie Outdoormamas v Tatranskej Lomnici – a jedným slovom – BOLO ÚŽASNE!
Bolo nás spolu 9 matiek a 16 detí (nie všetci sú vždy na všetkých fotkách 😄).
Užili sme si výlety v Tatrách, i večerné debatné krúžky pri pive, vyšlo nám perfektné počasie, aj magická hmla, boli sme super partia a hoci sme sa vopred nepoznali, super sme si sadli, veľa sme sa smiali a veľa sme sa aj naučili. Niektoré baby šli prvý krát samé s deťmi, niektoré prvý krát na ozajstnú horskú turistiku s deťmi, niektoré prvý krát vlakom. Veľmi nás teší, že sa baby odhodlali a dali to. O TOM JE OUTDOORMAMAS!
Baby aj deti šlapali úplne perfektne, ubytovanie bolo super, všetkým sa páčilo – NABUDÚCE ZNOVA!
Ďakujeme baby, že ste došli, že ste to dali a že ste už chceli hneď aj pokračovanie ;). Ďakujeme Obchodík bez obalu za neskutočné zdravé dobroty, ktoré padli počas prvého výletu. Môžem povedať, že aj (alebo “len”) vďaka nim vyšiel môj 4a3/4r Ďuri s prehľadom hore i dolu z Veľkej Svišťovky 💪❤️. Slaná pečená šošovica a cícer nám zase náramne chutili pri pive večer. Takže určite sa nebudem mýliť, ak poviem, že odporúčame! 😊

TEŠÍME SA NA ĎALŠIE STRETNUTIE OUTDOORMAMAS !!! – pripravte sa na zimnú akciu, bude to nefalšovaný survival! 😉

Dana

Chceš originálne tričko Vysokých Tatier od Outdoormamas? – už nie je, PREDPREDAJ SKONČIL -> ale hybaj pozrieť čo všetko iné tam je 😉

outdoormamas eshop

pozri náš e-shop

Kúp si originálne veci a buď Outdoormamas POSITIVE

Sledujte outdoormamácke novinky:

>>> Ďalšie zaujímavé miesta, lokality, výlety, recenzie na super veci a reporty z našich eventov, vychytávky a nápady na dobré zbalenie sa deťmi, a veľa ďalších praktických informácií k materiálom a veciam, ku kozmetike, lekárničke či ako zbaliť jedlo pre deti, sme spracovali v ďalších článkoch. Chceš vedieť kedy budeme robiť spoločné výlety a eventy, a či vyšiel nový článok s tipmi ako na to alebo kam? Prihlás sa do info newslettra a my ti ich pošleme 🙂 . (Zaručujeme sa, že ťa nebudeme spamovať mailami, nemáme na to totiž čas 😉 )

* indicates required

GDPR *

Stiahnite si zoznam výletov vo Vysokých Tatrách vhodných pre rodiny s deťmi

• Nájdete tam zoznamy miest, kopcov, vyhliadok, vodopádoch a chát, linky na trasy, dĺžky, časy, prevýšenie.
  • Link na náš event na Facebooku, kde nájdete info aj záujímavé komentáre – sledujte naše eventy a pridajte sa.

Všetky výlety a spomínané miesta, dediny, kopce a trasy nájdete (cez lupu) na mapy.cz a ľahko si naplánujete všetky trasy, kilometre i prevýšenie.

Reakcie dievčat po akcii:

Andrea: ” Dievcata, velmi dakujem za vydarenu akciu.. spociatku som mala trochu strach, kedze ja s mojimi detmi sme zatial nechodili na taketo turistiky, lebo dcerke sa vacsinou nechcelo slapat..ale bolo to cele super, sila detskej motivacie/spoluucasti je skvela vec. Bola to naozaj skvela akcia a este aj skvele zenske/mamicky, takze aj po ceceroch bolo o zabavu postarane. Ja sa velmi tesim na dalsiu akcosku😊 “

Hela: “Bolo to bajecne a likvidacne zaroven 😂 Budem sa tesit na najblizsiu akciu s vami a vasimi dietkami. Ubytka za tu najsamlepsiu/nizsiu cenu som sa bala sice, ale aj to bolo ze WAW😳🤩.Diky Dani a Kati 👏👌😘 “

Monika: ” Vyborna akcia, pre mna obrovska skusenost a vyzva, 🙂 deti boli nadsene a ja tiez . 🙂 dakujem za moznost spoznost tolko super mam a ich deti  :), tesime sa na dalsiu spolocnu outdoormamas akciu 🙂 “.