Tip na výlet Plavecký Mikuláš – Báborská – Amon – Klokoč – Jelenia hora

Hmla a blato ale nádherne! Netradičná trasa na obľúbený krásny kopec Klokoč v Malých Karpatoch, z Plaveckého Mikuláša a návrat cez vyhliadkové miesta Jelenia Skala a Jelenia Hora. Jeseň a zima nám na našom slovenskom juhu prináša množstvo blata a hmly, tak sa poďme “vyrochniť” v tom studenom blate ako také svinky 😀

Ja som vedela, že bude strašná hmla, ale vedela som že musím. Musím ven, inak tu bude miesto činu. Ja viem, že hmlisté fotky sú hrozna nuda, ale buďte zhovievaví, sú tam aj pekné fotky, napríklad selfíčka 😂. Veď mi skoro ruka odpadla v tom vetre, tá ruka ako podmorský kábel na každej fotke, a behanie za samospúšťou je kapitola sama 🤦😅. Kto má depku, nech ide do hmly. Buď sa to zhorší alebo zlepší 🤣.

Ten, čo povedal, že výlet začína chystaním deň vopred, ani nevedel akú krutú pravdu mal. Tento výlet začal včera o 20:00 varením trojchodového obeda, aby decká náhodou od hladu neumreli, kým ja budem na výprave. Ráno najťažšie vstať a potom už zvyšok výletu išiel ako malina, keďže nebolo treba sa o nikoho starať 😅. Predstavujem si deň, kedy budem môcť bez akejkoľvek výčitky nahlas povedať, že chodiť bez detí po výletoch je tak osviežujúce, tak nabíja energiou, dobrou náladou, nie som ale že vôbec ani po 15km unavená, ani duševne ani fyzicky, všetko mám čisté a nie je mi zima! Ešte mám tie výčitky, ale inak vyššie spomenuté je taká pravda 🤭

Výletík pekný, …. v hmle jak mlieko…. takže som mohla byť kdekoľvek, alebo chodiť dokolečka za domom po poli. Na Klokoči predpoveď sľubovala aspoň malilinkaté rozptýlenie hmly, ale to sa nekonalo, naopak silný ľadový vietor zahnal skôr mňa, ako hmlu. Spektakulárne výhľady z Klokoča si môžete predstaviť podľa nášho letného výletu s deťmi – Tip na výlet : Vápenná – Klokoč – Amon – Báborská 😉 . Fotky sú cestou z Klokoča, ale mohlo to byt kdekolvek inde 😃

Trasa začínala z obce Plavecký Mikuláš, smerom na Báborskú – pripravte si nechty alebo turistické paličky, je to blativý ma-sa-ker kolmo hore!!! Odtiaľ smerom na Amon (Amonovu lúku), odfotíme si tam hmlu a môžeme ísť na Klokoč, chránené územie Prírodná rezervácia Klokoč, jedna krásna báseň (v hmle 😀 ). Odtiaľ dolu na Sedlo Uhliská a príjemnou lesnou cestou späť na Amon. Ja som zvolila spodnú cestu, lebo som ňou ešte nešla. Oficiálna cyklocesta ide trochu vyššie. Z Amona som neznačenou cestou prešla na Javorinku a hrebeňom dolu najprv na Jeleniu skalu a potom ďalej značkou cez Jeleniu horu – kde sa mi ukázali KONEČNE nejaké výhľady – do Plaveckého Mikuláša.

Plavecký Miki – Báborská- Amon- Klokoč – sedlo Uhliská – Amon – Javorinka – Jelenia skala +hora – Plav.Miki – dĺžka 15km/ prevýšenie 600m – trasa tu: https://sk.mapy.cz/s/pefecabetu

Prajem príjemné blatkovanie a ako sa vraví, že 3x pôjdeme von a bude tu leto 😉

Dana

Chceš originálne veci od Outdoormamas? ->

pozri náš e-shop

Kúp si originálne veci a buď Outdoormamas POSITIVE

Sledujte outdoormamácke novinky:

>>> Ďalšie zaujímavé miesta, lokality, výlety, recenzie na super veci a reporty z našich eventov, vychytávky a nápady na dobré zbalenie sa deťmi, a veľa ďalších praktických informácií k materiálom a veciam, ku kozmetike, lekárničke či ako zbaliť jedlo pre deti, sme spracovali v ďalších článkoch. Chceš vedieť kedy budeme robiť spoločné výlety a eventy, a či vyšiel nový článok s tipmi ako na to alebo kam? Prihlás sa do info newslettra a my ti ich pošleme 🙂 . (Zaručujeme sa, že ťa nebudeme spamovať mailami, nemáme na to totiž čas 😉 )